Fernando Buesa Fundazioaren hezkuntzako 2. boletina / 2012ko urtarrilla
SI LO QUIERES LEER EN ESPAÑOL, PINCHE AQUÍ
editoriala - gaurkotasuna- hemeroteka - iritzia - komunikatuak - azken ekitaldeak

Editoriala

BIZIKIDETZARAKO HEZKUNTZAREN ALDEKO KONPROMISOA

Iragan abenduaren 30ean Fernando Buesa Fundazioak hezkuntza komunitatearekin bat egin zuen agiri garrantzitsu bat sinatzeko. Agiri horren helburua da kultura demokratikoa sustatzea Euskadin bakea bilatu nahi duten ikasle belaunaldi berrientzat.  Hezkuntza sistemako agente ia guztiak elkartu zituen konpromiso honek benetako bakean eta askatasunean oinarritutako bizikidetza sustatzen du, edozein helburu edo zirkunstantziaren gainetik eta oinarritzat hartuz Giza Eskubideen errespetua eta pertsonaren duintasuna. Bizikidetzarako hezkuntzaren aldeko konpromisoa izeneko dokumentu honek azpimarratzen du “elkarbizitza hori gure orainaren eta iraganaren  ezagutza sakon eta integralaren gainean eraiki behar dela, memoriarik gabe ez baitago etorkizunik, ez askatasunik, ezta ere justiziarik”.

Dokumentua sinatu dugunok konpromisoa hartu dugu ikasleen prestakuntza hobetzeko euskal gizartean pozez eta itxaropenez irekitzen ari den aro berri honetan, jarrera kritikoa sustatzeko indarkeria ororen -lehengo, oraingo zein etorkizuneko indarkeriaren- justifikazio guztien gainetik. Horrela, ikasleak protagonista bihurtuko dira eta bermatuko dute orain hasten den elkarbizitzako aro berri hau bakean eta askatasunean oinarrituko dela eta integratzailea eta iraunkorra izango dela.

Dokumentuaren sinatzaileak:

Eusko Jaurlaritza: Hezkuntza sailburua.

Unibertsitateak: EHU, Deusto eta Mondragón.

Irakaskuntza: Consejo escolar, Asoc. de padres de ikastolas, Kristau, Asoc. de ikastolas, Asoc. independiente de centros de enseñanza, Eusko Ikastola Batza, Federación de cooperativas de enseñanza multilingüe, Padres de alumnos de enseñanza libre eta Padres de centros diocesanos.

Sindikatuak: CCOO eta UGT.

Bakearen aldeko elkarteak: Bakeaz, Bakeola, Baketik, Fundación Fernando Buesa Fundazioa eta Gesto por la paz.

PDF BIZIKIDETZARAKO HEZKUNTZAREN ALDEKO KONPROMISOA

Gaurkotasuna

GARATU IKASTAROAK 2011-2012

Fundazioak irakasleei zuzendutako balore hezkuntzari buruzko prestakuntza ikastaro bat antolatuko du Gasteizen

EGUNAK: urtarrillak 16, 17, 18, 23, 24, 25 eta otsailak 6
ORDUTEGIA: 17.30etik – 20.30era
TOKIA : Los Herrán, 46 C-behea. Vitoria-Gasteiz (autobus geltokitik 300 metrora)

PDFDatorren astelehenean (urtarrilak 16) hasiko da irakasleentzako “Baloreetan Heztea: Giza Eskubideak eskola demokratikoan” prestakuntza ikastaroa Fundazioaren lokaletan. Prestakuntza eta hausnarketa bultzatzen jarraituko dugu hezkuntzaren eta humanismoaren munduko pertsona ospetsuen eskutik, irakasleak orienta ditzaten baloreetan hezteko langintza zailean.

Hezkuntzaz hitz egitea baloreen transmisioaz (arauak, portaera ereduak, oinarrizko orientazioak, helburuak) hitz egitea da. Orduan zergatik aipatzen ditugu bereizi ahal izango balira bezala? Seguru asko bi kontzeptuen arteko harreman hutsaletik haratago joan nahi dugulako, eta hutsal diogu ez garrantzirik ez daukalako, baizik eta agerikoa delako. Edo agian hainbeste denboraz naturaltzat hartu dugun harreman hori gaur egun krisi sakonean murgilduta dagoelako.

Arabako irakasleei zuzendutako ikastaroa den arren, interesaturik dagoen edonork parte har dezake hitzaldi presentzialetan, toki guztiak bete arte.

PDF Egitaraua

Hemeroteka

PDF Educación aboga por una conviencia "con memoria", crítica con la violencia
El Correo.com 2011/12/31 Dokumentuaren hizkuntza: GAZTELANIA

PDF Videojuego Manrais en el programa "España en comunidad"
La2.com 2011/11/19. Dokumentuaren hizkuntza: GAZTELANIA

Iritzia

PDF Hay quienes no se resignan a que la educación sea un factor de igualación social. ALEJANDRO TIANA
Revista Escuela. 2011/12/08. Dokumentuaren hizkuntza: GAZTELANIA

Komunikatuak

PDF Bizikidetzarako hezkuntzaren aldeko konpromisoa

PDF AZKEN KOMUNIKATUAK

Azken ekitaldiak

Visita el museo virtual

Museo birtual hau osatzeko 32 lan aukeratu dira, zeinetan islatzen diren Giza eskubideen Adierazpen Unibertsalaren 15 artikulu, biñetetan eta hainbat hizkuntzatan. 10-15 urteko haurrentzako heziketa tresna bat izateko pentsatua dago, eta museoko gida didaktiko bat dauka irakasleei museoko bisita egiten laguntzeko.

InternetMuseo birtuala

InternetInformazio gehiago

GIZA ESKUBIDEEI BURUZKO BIDEOJOKOA

MANRAIS, zure eskuetan daude

ESKURAGAI

ffbb

Bere hezkuntza-lanaren bidetik jarraituz, Fernando Buesa Fundazioak Manrais, zure eskuetan daude bideojokoa sortu du. Bideojoko interaktibo honen helburua da Giza Eskubideen Aldarrikapen Unibertsalaren bederatzi artikulu ezagutaraztea eta haietaz gogoeta eginaraztea. 10-13 urteko haurrengandik gertuen dauden egoerak islatzen dituzten artikuluak jorratzen dira bideojokoan.

Bideojoko hau finalista geratu da  irailaren 17an Bilbon ospatutako hoPLAY 2011 Bideojokoaren Nazioarteko Jaialdian

ESKARIAK

InternetBideojokoaren demoa

ffbb Bideojokoaren dosierra

SEKUENTZIA DIDAKTIKOAK

Unidad didáctica

Manrais bideojokoaren osagarri, sekuentzia didaktiko sorta bat prestatu dugu Lehen Hezkuntzako 5 eta 6. mailako ikasleentzat, horien bidez ikas dezaten beren adinarekin zuzenkienik lotutako Giza Eskubideen Aitorpeneko artikuluen edukia, eta jakintza hori beren esperientzia pertsonalean txerta dezaten. Sortaren zailtasuna emeki handituz joango da eta guztira 15 sekuentzia izango dira.

Internet1. sekuentzia didaktikoa

Internet2. sekuentzia didaktikoa

Internet 3. sekuentzia didaktikoa

BALOREEN HEZKUNTZA EUSKADIKO IKASTETXEETAN